Jednou z dalších aktivit eTwinningového projektu (je součástí našeho projektu Erasmus+) - Rozhýbejme děti s angličtinou + participujme při plnění cílů udržitelného rozvoje byla práce na výrobě symbolů vhodných zástupců k jednotlivým cílům. Ke každému symbolu si děti musely s pomocí dospělého samy vyvodit, proč je symbol vhodným zástupcem a jaký má v našem životě význam, v čem je vhodný pro udržitelný rozvoj. Tedy pro rozvoj, který zlepšuje naše životní podmínky, ale není to na úkor budoucích generací.
Děti v 1.D na naší škole + žáci 6. ročníku naší školy na mobilitě v Litvě + jejich litevští kamarádi pracovali na stejném tématu i na stejné aktivitě ve stejnou dobu. Spolu pak elektronicky sdíleli jednak svou aktivitu, jednak samotné výtvory. Oboustranně je to motivovalo k lepším výkonům, každý si samozřejmě odnesl v rámci této práce poznatky na jiné úrovni, která odpovídá jejich rozdílnému věku. Pro všechny žáky i pedagogy byla ale práce přínosná a právě zastoupení různě starých účastníků aktivitu oživilo.
Vzhledem k tématu jsme zařadili zalaminované piktogramy, které se daly používat opakovaně a tím nebylo potřeba další kopírování. Děti je dozdobovaly jednak přírodninami, při čemž musely přemýšlet o smyslu jednotlivých piktogramů, jednak je dozdobovaly modelínou, která se následně sloupla, zoztřídila podle barev a využila na další obrázek. Použijeme je opakovaně i s dalšími dětmi ve škole.
Podpora Evropské komise při tvorbě této publikace nepředstavuje souhlas s obsahem, který odráží pouze názory autorů, a Komise nemůže být zodpovědná za jakékoliv využití informací obsažených v této publikaci.
Mgr. Jana Bičišťová
koordinátorka projektu Erasmus a eTwinningu